Program Tanımları

Kuruluş

1982

Kazanılan Derece

Yüksek Lisans

Kabul ve Kayıt Koşulları

Tezli yüksek lisans programlarına öğrenci kabulündeki değerlendirmede, ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %40’ı ve yabancı dil puanının % 10’u alınarak toplanır. Bu toplamın en az 60 puan olması gerekir. YDS/ÜDS ya da Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan yabancı dil belgesi bulunmayan adayların, yabancı dil puanı sıfır kabul edilerek hesaplama yapılır. Bu taban puanın üstündeki adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

(1) Lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları şunlardır:
a) İlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitüsü içindeki başka bir enstitü anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı başarı ile tamamlamış olmak.
b) Üniversitenin lisansüstü programlarına öğrenci kabul koşullarını sağlamış olmak.
c) Not ortalamasının tezli ve tezsiz yüksek lisansta, en az 70 doktora ve sanatta yeterlikte ise en az 80 olması gerekir.
(2) Yatay geçişler, eşdeğer eğitim veren yurt içi ve Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınan yurt dışı lisansüstü programları arasında yapılır. İlgili anabilim/anasanat dalı her yarıyıl sonunda bir sonraki yarıyılda kabul edebilecekleri yatay geçiş öğrenci kontenjanlarını, müdürlüğe bildirir. Kontenjanlar enstitü kurulunda görüşülerek Rektörlüğe sunulur.
(3) Adaylar yatay geçişle ilgili müracaatlarını ilanda belirtilen başvuru süresi içinde ve istenilen belgelerle birlikte ilgili enstitü müdürlüğüne yaparlar.
(4) Adayların durumu lisans yatay geçiş için başvurduğu yüksek lisans veya doktora programında aldığı derslerdeki başarı notu ile alınan lisansüstü kredi sayısı dikkate alınarak ilgili anabilim dalınca değerlendirilip sıralanır ve bu sıralama enstitü yönetim kurulunda görüşülerek kesinleştirilir.
(5) Öğrencinin intibakı yapılırken alacağı ve muaf tutulacağı dersler, anabilim dalı başkanlığının teklifi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile belirlenir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Tezli yüksek lisans programı 24 krediden ve 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, uzmanlık alan dersi ve 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla tez/sanat çalışmasını içeren özel konulu derslerden oluşur.

Program Profili

Yüksek lisans programı, öğrencilerin lisans yeterliliklerine dayalı olarak;
a) Aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmeyi,
b) Edindikleri uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmeyi,
c) Alanlarındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmeyi,
ç) Uzmanlık gerektiren sorunları, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme ve alanındaki bir sorunu bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme ve çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi kazandırmayı,
d) Alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmesine ve konusuyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmesini ve denetleyebilmesini sağlamayı,
e) Alanında özümsediği bilgiyi ve sorun çözme yeteneklerini disiplinlerarası çalışmalara uygulayabilmesini kazandırmayı amaçlayan; eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama faaliyetleri ile tez çalışmasını kapsayan bir lisansüstü programıdır.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Tezli yüksek lisans mezunları gerekli şartları sağlamaları halinde doktora eğitimine devam edebilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar , ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

(1) Bir lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri, bir yarıyıl devam eden bir dersin haftalık kuramsal ders saatinin tamamı ile laboratuvar, atölye veya alan çalışması gibi uygulamalı saatlerin yarısının toplamıdır.
(2) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sınav puanının da %60'ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak başarı notunun hesabında kesirli sayılar en yakın tam sayıya tamamlanır.
(3) Uzaktan eğitim öğrencilerinin başarı notu, dönem içi sınavının %15’i ile yılsonu/bütünleme sınavında alınan notun %85’inin toplamıdır.
(4) Başarı notu yüksek lisansta 65’dir. Yarıyıl sonu sınav notunun yüksek lisans programlarında en az 60 olması gerekir.

Mezuniyet Koşulları

Tezli yüksek lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciye yönetmeliğin bütün gereklerini ve diğer koşulları da sağlaması kaydıyla tezli yüksek lisans diploması verilir.

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Prof.Dr.Ali PANCAR
Matematik Bölüm Başkanı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi,
Matematik Bölümü, Kurupelit Kampüsü, Samsun
Tel: 0362 312 19 19 – 5036

Bölüm Olanakları

Matematik Bölümünde 7 derslik, 1 bilgisayar laboratuarı ve lisansüstü öğrenci odası bulunmaktadır.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 18055 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayabilme ve çözebilme
2 18056 Matematik alanındaki bir problemi farklı disiplinlere uygulayabilme
3 18057 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin özüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
4 18058 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli olarak yenileyebilme
5 18059 Kaynak araştırması yapabilme ve etik sorumluluklar çerçevesinde bu kaynakları kullanabilme
6 18060 Alanındaki bilgileri izleyebilecek düzeyde bir yabancı dil okur yazarlığı geliştirebilme
7 18061 Matematik alanında bilgisayar programlarını kullanabilme
8 18062 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme

Müfredat

6600 - Matematik yl-2023
Dönem: 1
Ders Kodu Ders Adı T U L Kredi AKTS
LUE-1 Seçmeli Dersler yl Seçmeli 3 0 0 3 7.5


Dönem: 2
Ders Kodu Ders Adı Ders Tipi T U L Kredi AKTS
LUE-2 Seçmeli Dersler yl Seçmeli 3 0 0 3 7.5
LUESMN Seminer Zorunlu 0 0 0 0 0
LUEUA Uzmanık Alan Dersi Zorunlu 4 0 0 0 0


Dönem: 3
Ders Kodu Ders Adı Ders Tipi T U L Kredi AKTS
LUETZ Tez Zorunlu 0 1 0 0 30

Seçmeli Ders Grupları (SDG)

6600 - Matematik yl-2023
Dönem: 1 LUE-1 - Seçmeli Dersler yl
Ders Kodu Ders Adı T U L Kredi AKTS
FMA621. Diferensiyel Denklemler 3 0 0 3 7.5
FMA631. Kısmi Diferansiyel Denklemler 3 0 0 3 7.5
FMA651. Topolojik Vektör Uzayları 3 0 0 3 7.5
FMA660. Kesirli Analiz 3 0 0 3 7.5
FMA680 Diferansiyellenebilir Eğrilerin Temel Geometrisi 3 0 0 3 7.5
FMA683 İleri Sayısal Analiz 3 0 0 3 7.5
FMA684 Diferansiyel Denklem Sistemleri 3 0 0 3 7.5
FMA685 Q-Analiz ve Uygulamaları 3 0 0 3 7.5
FMA687 Diferansiyel Denklemlerde Seçme Konular 3 0 0 3 7.5
FMA635 Bilgisayar Programlama 3 0 0 3 7.5
FMA603. Kompleks Analiz 3 0 0 3 7.5
FMA604. Topoloji 3 0 0 3 7.5
FMA607. Analizin Temelleri 3 0 0 3 7.5
FMA608. Fonksiyonel Analiz 3 0 0 3 7.5
FMA611. Kinematik 3 0 0 3 7.5
FMA614. Modül Teori 3 0 0 3 7.5
FMA620. Matris Grupları 3 0 0 3 7.5
FMA628. İleri Lineer Cebir 3 0 0 3 7.5
FMA630. Geometriden Seçme Konular 3 0 0 3 7.5
FMA654. Fuzyy Topolojik Uzaylar 3 0 0 3 7.5
FMA678 Diferansiyel Formlar 3 0 0 3 7.5
FMA679 Geometrik Topoloji 3 0 0 3 7.5
FMA681 İleri Diferensiyel Geometri 3 0 0 3 7.5
FMA682 Bulanık Mantık 3 0 0 3 7.5
FMA686 Uygulamalı Fonksiyonel Analiz 3 0 0 3 7.5
FMA601 Cebir-I 3 0 0 3 7.5
FMA602 Cebir-II 3 0 0 3 7.5
FMA609 Diferansiyel Geometri I 3 0 0 3 7.5
FMA610 Diferansiyel Geometri II 3 0 0 3 7.5
FMA613 Özel Fonksiyonlar 3 0 0 3 7.5
FMA625 Cebirsel Sayılar Teorisi 3 0 0 3 7.5
FMA650 Iraksak Seriler 3 0 0 3 7.5
FMA652 Fourier Analizi 3 0 0 3 7.5
FMA666 Lorentz Geometriye Giriş 3 0 0 3 7.5
FMA675 Kodlama Teorisine Giriş 3 0 0 3 7.5
FMA676 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 0 3 7.5
FMA621 Diferansiyel Denklemler I 3 0 0 3 7.5


Dönem: 2 LUE-2 - Seçmeli Dersler yl
Ders Kodu Ders Adı T U L Kredi AKTS
FMA621. Diferensiyel Denklemler 3 0 0 3 7.5
FMA631. Kısmi Diferansiyel Denklemler 3 0 0 3 7.5
FMA651. Topolojik Vektör Uzayları 3 0 0 3 7.5
FMA660. Kesirli Analiz 3 0 0 3 7.5
FMA680 Diferansiyellenebilir Eğrilerin Temel Geometrisi 3 0 0 3 7.5
FMA683 İleri Sayısal Analiz 3 0 0 3 7.5
FMA684 Diferansiyel Denklem Sistemleri 3 0 0 3 7.5
FMA685 Q-Analiz ve Uygulamaları 3 0 0 3 7.5
FMA687 Diferansiyel Denklemlerde Seçme Konular 3 0 0 3 7.5
FMA635 Bilgisayar Programlama 3 0 0 3 7.5
FMA603. Kompleks Analiz 3 0 0 3 7.5
FMA604. Topoloji 3 0 0 3 7.5
FMA607. Analizin Temelleri 3 0 0 3 7.5
FMA608. Fonksiyonel Analiz 3 0 0 3 7.5
FMA611. Kinematik 3 0 0 3 7.5
FMA614. Modül Teori 3 0 0 3 7.5
FMA620. Matris Grupları 3 0 0 3 7.5
FMA628. İleri Lineer Cebir 3 0 0 3 7.5
FMA630. Geometriden Seçme Konular 3 0 0 3 7.5
FMA654. Fuzyy Topolojik Uzaylar 3 0 0 3 7.5
FMA678 Diferansiyel Formlar 3 0 0 3 7.5
FMA679 Geometrik Topoloji 3 0 0 3 7.5
FMA681 İleri Diferensiyel Geometri 3 0 0 3 7.5
FMA682 Bulanık Mantık 3 0 0 3 7.5
FMA686 Uygulamalı Fonksiyonel Analiz 3 0 0 3 7.5
FMA601 Cebir-I 3 0 0 3 7.5
FMA602 Cebir-II 3 0 0 3 7.5
FMA606 Gerçel Analiz 3 0 0 3 7.5
FMA609 Diferansiyel Geometri I 3 0 0 3 7.5
FMA610 Diferansiyel Geometri II 3 0 0 3 7.5
FMA613 Özel Fonksiyonlar 3 0 0 3 7.5
FMA625 Cebirsel Sayılar Teorisi 3 0 0 3 7.5
FMA650 Iraksak Seriler 3 0 0 3 7.5
FMA652 Fourier Analizi 3 0 0 3 7.5
FMA666 Lorentz Geometriye Giriş 3 0 0 3 7.5
FMA675 Kodlama Teorisine Giriş 3 0 0 3 7.5
FMA676 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 0 3 7.5
FMA621 Diferansiyel Denklemler I 3 0 0 3 7.5